Att handla på Nysons

INFORMATION:

På nysons.se kan du enkelt beställa solskydd anpassade efter dina behov och önskemål. Samtliga av våra produkter måttanpassas med undantag för vissa mattor, produkterna finns i ett stort antal utföranden och färger.

För att lägga en beställning börjar du med att gå till webbshoppen och väljer den produkt du är intresserad av. Priset räknas ut av systemet beroende på dina angivna mått och produktval. När du är klar med valen för din produkt väljer du "Lägg i Varukorgen" varpå din kundvagn visas, du kan nu antingen lägga till fler produkter genom att välja "Fortsätt handla" eller välja "Till Kassan" för att slutföra din beställning. Du kommer i samband med slutförandet att få en orderbekräftelse skickad till dig via e-post. Vi börjar tillverkningen av dina produkter tidigast nästföljande dag och inom 14 dagar levereras normalt din beställning.

KUNDTJÄNST

För att komma i kontakt med Nysons kundtjänst rekommenderar vi att man ringer alternativt mailar till oss på uppgifterna nedan, alternativt kan ni kontakta oss genom kontaktformuläret på hemsidan. 

Telefontid:
Måndag - Torsdag 9.00 - 18.00
Fredag 9.00-15.00

Telefonnummer:
08-98 08 08

KÖPINFORMATION:

Alla priser inkluderar moms. Nysons reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår webbplats. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss för att bekräfta att din beställning mottagits.


Klarna Checkout

På .nysons använder vi Klarna Checkout för privatkunder.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom;

direktbetalning via bank eller betalning med kort.

Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Vi avskriver oss alla extra avgifter som kan tillkomma på ditt köp från Klarna.

Har du frågor kring din betalning skall du kontakta Klarna.

Villkor för användning av Klarna Checkout här
Klarna kundservice här


Frakt
Bor ni inom Stockholmsområdet erbjuder vi frakt med egen bil, annars sker leveransen med Schenker Logistics. Du kan även hämta din beställning i vår utställning som ligger i Sundbyberg. OBS! Det är viktigt att ni fyller i rätt adressuppgifter vid registreringen eftersom det är till denna adress varorna skickas.

  • Egen budbil: 200:-
  • Schenker Logistics: 300:-
  • Hämta i butik (öppen tisdagar): 0:-


Montering

Vi på nysons har erfarna montörer som inom Stockholmsområdet kan hjälpa dig med monteringen av dina produkter. Kryssa i "kontakta mig för montering" när du beställer så kontaktar vi er.


Leveranstid

Den normala leveranstiden är 14 dagar. Förseningar kan förekomma, du kommer då sådant fall skriftligen meddelas detta per e-post.


Produktgaranti

För samtliga produkter gäller två års garanti vid vanligt bruk.


Ångerrätt och öppet köp

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat måttbeställda produkter. Då alla våra produkter måttanpassas efter kundens behov kan vi inte erbjuda någon bytesrätt eller "öppet köp", Så länge vi inte påbörjat tillverkningen av din beställning kan vi vanligen utan tilläggskostnad hantera ändringar i beställningen.


Reklamationer

Om de levererade produkterna inte stämmer med din beställning eller motsvarar utlovad kvalité ber vi dig kontakta oss snarast via kontaktformuläret. Bedömer vi att felet ligger på vår sida får du ett reklamationsnummer samt instruktioner gällande returfrakt så ersätter vi omgående din beställning. Vid reklamationer av annan anledning ber vi dig kontakta oss för överenskommelse om bästa åtgärd.


Ej uthämtade varor

Är du inte tillgänglig for att ta emot eller hämta din beställning inom 14 dagar efter bekräftad leverans, returneras varan till oss. Vi blir då tvungna att debitera dig för tillkommande fraktkostnader.